Nawigacja
Serwis LowPoly
  Strona Główna
  Tutoriale
  Download
  Forum
  Szukaj
  Chat
  Wideo Tutoriale
  Galerie Użytkowników

Extras
  Darmowe Modele 3D
  Darmowe Grafiki 2D

Tutoriale
  Blender
  GIMP

Linki
  Animacje
  Grafika 2D
  Modele 3D
  Tekstury
  Tutoriale
  Oprogramowanie
  Dźwięki
  Inne
  Blueprinty

Reklamy
Najnowsze Teksty
Animacja na obrotach
[Blender] Ambient Oc...
[Blender] Teksturowa...
[Blender] Instalacja...
[Blender] Shadery GLSL
Download
Najchętniej pobierane
Blender 2.49b 837
Paint Shop Pro 11 780
Makehuman 685
Terragen 536
3DS Max 524
Tree[d] 446
Tortoise SVN 405
Pluginy Import/Expo... 390
Ostatnio dodane
Suicidator City Gen... 154
Esenthel Engine 151
Low Frequency Even ... 212
Shadows and Highlights 0
Inkscape 95
Blender 2.59 122
Pixologic Sculptris 101
Paint Shop Pro 11 780
Reklamy
[Blender] Tworzenie Normalmap
Tutorial - Tworzenie normalmap z modelu highpoly dla modelu lowpoly





W tym tutorialu opiszemy proces wypalania normalmap z modelu highpoly na model lowpoly w Blenderze.

Zaczynamy od bryły lowpoly, na którą chcemy nałożyć normalmapę z modelu highpoly, na potrzeby tego tutoriala posłużymy się zwykłym Cube'm. Oczywiście przy pracy nad normalnym modelem będzie to model o mniejszej szczegółowości.

Duplikujemy sześcian ( Zaznaczenie -> Shift + D) i przenosimy na 2 warstwę (Object Mode (nie tryb edycji) -> M ->2)



Przechodzimy na 2 warstwę. Zaznaczamy Cube'a w Object Mode (to bardzo ważne). Następnie wybieramy Sculpt Mode - widoczny na screenie. Jest to narzędzie służące jak sama nazwa wskazuje do rzeźbienia. W oknie Editing (F9) znajdziemy opcje tegoż narzędzia. Tutorial Sculpt Mode opisuje ich działanie.




Przechodzimy do Edit Mode ( Tab ), klikamy Subdivide (W -> Subdivide) . Jak widać zwiększy to nam liczbę poly na sześcianie i umożliwi dokładniejsze rzeźbienie.




Teraz rzeźbimy bryłę - narzędzie sculpt domyślnie ustawione jest na "Add" czyli powiększanie sfery. W tej chwili nie jest to naprawdę ważne, ponieważ tworzymy tylko jakiekolwiek wgniecenia aby zobaczyć normalmapę po wypaleniu. Przy normalnych modelach używamy do tego wersji highpoly.



Przechodzimy na warstwę 1 z Cube'm lowpoly. Teraz odsyłamy do tutorialu Teksturowanie, w którym został dokładnie opisany proces mapowania modelu. W przypadku, jeśli nie interesuje nas to wciskamy U i klikamy Unwrap (Smart Projections).

Klikamy Trzykrotnie Ctrl + Strzałka w prawo, przejdziemy do edytora tekstu (okno po prawej). Na dole wybieramy UV/Image Editor. Powininna się nam pojawić rozłożona siatka. Następnie Klikamy w tym oknie Image -> New. Wybieramy wielkość tekstury (przykładowo 1024 x 1024 pikseli).

Następnie zaznaczamy PPM Cube'a na 2 warstwie, przechodzimy na pierwszą (ale nie przenosimy Cube'a!) i z Shiftem klikamy PPM na Cube lowpoly. Teraz naciskamy F10, z okna Anim wybieramy Bake -> Normals, po lewej zamiast Camera - Tangent, Selected to Active. Następnie klikamy Bake. Normalmapa powinna teraz zostać wypalona.


Teraz ustawiamy teksturę dla materiału, który przypisujemy do Cube'a. Ustawiamy światło pod kątem, tak, aby było widać dobrze nierówności.



W tutorialu Shadery GLSL zostało opisane jak włączyć normalmapę w oknie podglądu.

W ten sposób stworzoną normalmapę można edytować w edytorze 2D.
Komentarze
BartholomewVose dnia grudzień 18 2014 13:27:03
Bartholomew Michael Kors New Years Vengeancespecific skills enables Smash as being a Rage builder, along with giving an across the board reduction on rage consumption once the player acquires Shien Form.Long backpacking trips require small, lightweight tents that finish off small and are under 4 lbs.Brent is referred to as as Joshua PriceBrent within the police news release. http://newyears2014.tripod.com Chelsea at your home in the Capital One Cup.Arsenal were mostly of the top sides to try out their kids inside the third round tie, and also dilemma for Arsene Wenger and Jose Mourinho might be what sort of side can they put out?.Unfortunately, now it is all crammed in just one of my desk drawers. http://www.freeschools.org 3rd r your own roughness, Engine mentors, Dad and mom, And / or many of the laborer as a result of chinese medicine I personally advancement.Take advantage of suggest that this specific this specific was really a mad unsafe benefit, Lawson proclaimed from the and.Just simply discover it a magic. http://newyearsgifts.yolasite.com
Dodaj komentarz
Nick:



Wyłącz Uśmieszki w komentarzach

Oceny
Proszę wybrać swoją ocenę:
Świetne! Świetne! 50% [1 Głos]
Bardzo dobre Bardzo dobre 50% [1 Głos]
Dobre Dobre 0% [Żadnych głosów]
Przeciętne Przeciętne 0% [Żadnych głosów]
Słabe Słabe 0% [Żadnych głosów]
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło

Zapamiętaj mnie



Rejestracja
Zapomniane hasło?
Porada
  Blender potrafi tworzyć automatycznie skomplikowane powierzchnie (face'y z więcej niż 3 - 4 wierzchołków). Wystarczy zaznaczyć połączone ze sobą krawędziami wierzchołki i wcisnąć Shift + F. Metoda nie jest idealna, ale bardzo często pomocna.

[Wiecej porad]
Ankieta
Następny tutorial?

Optymalizacja siatki

Materiały w Blenderze

Rigging

Musisz się zalogować, żeby móc głosować w tej Ankiecie.
Shoutbox
Nick:

Wiadomość:

Kod potwierdzający:



Pomoc

mhtvscxdvy
19/03/2014 11:14
psstqmpxqpmz, <a href="http://www.ytzksrn
yvd.com/">jyudsfgacr</a>
, [url=http://www.tbbjzdcci
y.com/]kezbhoeqfq[/url], http://www.hnbpauetth.com
/ jyudsfgacr


ThePajlok
11/03/2014 16:10
Jest tu kto ???

Hemi
29/01/2013 21:49
MT zostało anulowanie, nie wiemy czy do niego wrócimy.

Seba
05/01/2013 10:49
A co z wasza gra Mech Tournament? Będziecie ją tworzyć dalej, bo strona nie działa.

Hemi
24/03/2012 12:50
Działa, ale nowe artykuły pojawią się zapewne dopiero w maju smiley

Archiwum